کرج ویزیت

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی – ماهیچه‌ای – اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است.
در این روش‌ها از ورزش، نور،پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است.
البته مداخلات درمانی در فیزیوتراپی بخش کوچکی از عملیات آن محسوب می‌شود. در فیزیوتراپی، هدف ارتقای عملکرد جسمانی بدن است.
کارشناس فیزیوتراپی در اینجا به عنوان درمانگر شناخته می شود. پس یک درمانگر ماهر می‌تواند در درمان بیمار اثر خوبی داشته باشد . درمانگران این مرکز از بین رشته‌های کارشناسی فیزیوتراپی انتخاب می‌شوند و پس از اعزام برای چند بیمار و نظرسنجی از بیماران قرار داد همکاری با آنها بسته می شود در نتیجه کیفیت کار برای این مرکز خیلی مهم است.
مداخله‌های درمانی که توسط فیزیوتراپیست به‌کار گرفته می‌شود:

تمرین‌درمانی

درمان دستی

تمرینات افزایش تحمل قلب و عروق

ریلکسیشن

بیوفیدبَک‌تراپی (پس‌خوراند زیستی)

فیزیوتراپی قلب و ریه

انواع مُدالیته‌ها مانند: تراکشن (traction)، اولتراسوند، پَک‌های گرمایی (hot pack)، لیزر، الکتروتراپی

تجویز وسایل کمکی مانند پروتز و ارتز

به‌کارگیری تکنیک‌های طب مکمل

کرج ویزیت

کاردرمانی در منزل

کاردرمانی عبارت است از استفاده درمانی از کارها و فعالیت‌های روزمره زندگی برای افراد و گروه‌ها با هدف تسهیل مشارکت آن‌ها در نقش‌های زندگی و موقعیت‌های منزل، مدرسه، محیط کار و اجتماع.
بعضی اوقات بیماران به دلیل عدم توانایی در مراجعه به مراکز درمانی و بخصوص در زمان همه گیری بیماریهای عفونی (کرونا ویروس) برای کاهش ریسک پذیری ، انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل بهترین راهکار برای افراد نیازمند به این خدمات می باشد.
فیزیوتراپی و کاردرمانی در منزل توسط کارشناسان این رشته انجام می شود که دارای کارت نظام پزشکی از سازمان نظام پزشکی هستند و با فیزیوتراپ های تجربی کاملا فرق دارند فیزیوتراپ بر بالین بیماران اعزام می شود و کلیه دستگاه های فیزیوتراپی را با خود به منزل بیمار می برند هر جلسه حدودا یک ساعت با بیماران کار می کنند و پایه فیزیوتراپی معمولا ۱۰ جلسه می باشد

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *